گام های ضروری استقرار نظم

استقرار نظم

۴ گام ضروری استقرار نظم

بد نيست که بحث دربارۀ ويژگی مطلوب نظم پذيری را با چند سوال آغاز کنيم.آيا شما تا به حال با شخص نامنظم و موفقی برخورد کرده ايد؟ به نظر شما مردم جوامع قانون مند و نظم پذير ، موفق ترند يا مردم کشورهايی که دچار هرج و مرج بی قانونی هستند ؟ در مورد خودتان چه؟ زمانی که کارهايتان را با نظم و ترتيب انجام می دهيد، بازدهی مطلوب تری داريد يا هنگامی که بدون هيچ برنامۀ خاصی و به صورت کاملاً تصادفی به انجام کارهايتان می پردازيد؟

با پاسخ دادن به اين پرسش ها متوجه می شويم، همۀ ما کمابيش با اين موضوع که يکی از اصول موفقيت در زندگی، شغل، تحصيل و ديگر فعاليت های انسان نظم است.

چرا باید نظم داشته باشیم؟

این سوالی است که اکثر افراد بی نظم آن را می‌پرسند! افرادی که نمی‌خواهند به هیچ قیمتی عادت بی نظمی خود را ترک کرده و به منظم شدن روی بیاورند. در این مقاله به شما خواهیم گفت چرا باید نظم داشته باشیم و همچنین تکنیک هایی را بیان خواهیم کرد که اگر آن ها را رعایت کنید، بدون شک می‌توانید نظم را در وجود خودتان به وجود آورید و به موفقیت برسید نظم و موفقیت مکمل هم هستند پس تا انتها با ما همراه باشید…

استقرار نظم

می خواهید بدونید نظم چطوری در دنیای ما اتفاق می­افته؟

همانطوری که همه­ ما می­دانیم نظم در دو محیط خارج و محیط داخل خودمان یعنی ذهنمان اتفاق می­افته. اما واقعاً چطوری؟ البته این رو هم بگم خیلی از افراد می­گن تیپ شخصیتی ما گونه­ایه که نظم ­پذیر نیست و از این جور صحبت­ها ….

البته از نظر من فقط یک توجیه !! چون این افراد ساختار کلی ذهن رو در نظر نمی­گیرند. اما قراره الان با هم چهار گام ارزشمند طی می­کنیم و متوجه بشیم چطور نظم می­تونه در دنیای ما به وجود بیاد.

آیا نظم ذاتی است؟

اکثر سیاستمداران و معلمان در مقاطع تحصیلی مختلف، به ما گفته‌اند که ویژگی‌هایی از قبیل نظم و تصمیم گیری و استعداد، ذاتی هستند. در صورتی که اکثر این ویژگی اکتسابی ست. نظم پیدا کردن در کارها هم همینطور است. فقط باید شرایط لازم را در خودتان ایجاد کنید. منظورم از شرایط مناسب این است که با افراد منظم گفت و گو کنید و صحبت داشته باشید. خودتان را در بین کسانی قرار دهید که منظم هستند و به انضباط اهمیت می‌دهند. اگر خودتان را در محیط رشد قرار دهید، بهتر می‌توانید در زندگی خودتان عمل کنید و موفق شوید.

استقرار نظم

گام اول شناسایی ترمینال­ ها

اصلا ترمینال چی هست؟ ما به ترمینال چی میگیم؟

ترمینال محل تجمع کارهای پردازش نشده منظور از کارهای پردازش نشده چیه؟

کارهایی که هنوز نمی­دانیم چه کاری، چه زمانی و کجا باید براش انجام بدیم. یه مثال بزنیم ما همیشه وقتی یه پیامی رو در گوشی­مون می­بینیم خیلی اوقات یه سری شات اسکرین­ها می­گیریم که توی گالری گوشی­مون ذخیره می­شه یا یک سری شماره تماس­هایی که از آدم­های مختلف دریافت می­کنیم که شاید یه روزی به دردمون بخوره، یا روی برچسب­های یادداشتی همیشه کارهایی رو می­نویسیم و مانیتور و در اتاق و ….. آویزون می­کنیم که همیشه یادمون باشه ، یا مثلا کیف پولمون!!! کیف پول ما چقدر واقعاً کارهای پردازش نشده، رسیدهای عابر بانک که خیلی اوقات اضافه­ هستند داخلش وجود داره؟ این تمام اون کارهاییه که می­تونه وجود داشته باشه  پس این­ها رو می­گیم کارهای پردازش نشده.

اما این کارهای پردازش نشده کجا برای ما ذخیره میشه؟ در ایمیل­هامون؟در ذهن­ ما؟بدترین جایی که می­تونه وجود داشته باشه، در ذهن­ ما ، روی دسک تاپ صفحه­ی نمایش­ مان، وایت برد اتاقمان و خیلی جاهای دیگه…..

یا یه چیزی که خیلی­هامون باهاش درگیریم از جمله خود من، مدرک­های دانشگاهی­مان…..

مدرک­های دانشگاه­مون جزء یکی از چیزایی هستن که همیشه حجم زیادی از ذهن­مون رو درگیر می­کنن اما خیلی شاید دنبالش نریم که بخواهیم این­هارو دریافت­شون کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *